čtvrtek 18. března 2010

Do třetice všeho dobrého: jarní quarter

Přijde mi to až neuvěřitelné, ale už mám za sebou druhý týden svého posledního quarteru na MSOE. Nakonec i z mého odpočítávadla tady na blogu je vidět, že se mi můj pobyt tady rychle krátí. Proto doufám, že se mi i jarní část školního roku podaří úspěšně dokončit. Zvědavce seznámím s tím, jaké předměty mám v plánu ještě absolvovat. Můžete se podívat i na můj rozvrh, se kterým jsem tentokrát docela spokojená.

Jarní quarter začal 8. března a čeká nás jako obvykle deset týdnů výuky plus týden zkouškového. Když započítáte i jarní prázdniny, které tady na MSOE trvají celý týden, vyjde vám, že oficiální datum konce mých studií v Americe je 29. května. Zkrátka, skoro za rohem.

Mé učebnice na jarní quarterI tentokrát jsem si zapsala pět předmětů, každý za 3 kredity. Musím říci, že jsem měla s vybíráním docela problémy, přece jen musím přiznat, že nás toho na FELu v bakalářském studiu naučili docela dost, takže okruh pro mě zajímavých předmětů je tu značně omezený. Nakonec jsem si ale přece jen něco vybrala. Učebnice jsem si byla ve školním knihkupectví opět "vyzvednout" zadarmo. Chtěla jsem i tentokrát přes školní sales-list prodat knížky z minulého quarteru, ale jelikož se předměty, na které jsem je potřebovala, na jaře neučí, nebyl o ně zájem. Některé knížky si plánuji nechat, ale na druhou stranu, ne všechny jsou až tak zajímavé a užitečné. Docela by mě zajímalo, jak je dopravím domů, s těmi dnešními váhovými limity na letišti. Při takovém množství literatury budu mít myslím co dělat, aby mi dva kufry stačily :).

A teď pěkně popořadě, co že mě tu vlastně těch posledních deset (teď už vlastně jen osm) týdnů čeká.

Statistical Methods for Use in Research (MA-384)

Statistické metody pro využití ve výzkumu. Hurá, matematika! :) Dělám si legraci. I když mám matematiku ráda, statistika není moje nejoblíbenější partie. Tento předmět je v podstatě pokračování té matematiky, kterou jsem měla v podzimním quarteru. Zapsala jsem si ho především protože doufám, že tyhle dvě matematiky alespoň nějak zhruba vydají za "Matematiku pro výpočetní techniku" z FELu. Zatím to na problematický předmět nevypadá, navíc učitel je velký pohodář.

Human-Computer Interaction (SE-3830)

Vztah člověka a počítače, volně přeloženo. Něco s podobným názvem máme v programu i my na FELu. Zkrátka předmět o návrhu uživatelských rozhraní a věcí s tím souvisejících. S učitelem, dr. Urbainem, je docela sranda a je hrozně ukecaný. Ani tohle by snad neměl být problém absolvovat, především proto, že to není žádná velká "věda".

Formal Methods (SE-3811)

Formální metody. To je asi celkem nic neříkající název i pro člověka z oboru. U nás se, pokud vím, nic takového neučí, i proto jsem si tento předmět zapsala. Druhým důvodem bylo, že to učí můj oblíbený dr. Sebern. A co že to tedy je? Jedná se v podstatě o metody, které umožňují postavit kód programu na matematických základech. Využití to pak má třeba při ověřování jeho správnosti. Ke slovu se tu dostane především matematická logika, důkazy, teorie grafů, automaty a podobně. Zatím jsme v podstatě jen opakovali logiku, tak jsem zvědavá, jak se to vyvine. Nicméně v tomto předmětu bude nepochybně zapotřebí aspoň trochu myslet.

Introduction to Enterprise Java (MS-3805)

"Úvod do Enterprise Javy" se mi bohužel v rozvrhu kryl s ostatními předměty, takže to zpočátku vypadalo, že ho budu muset oželet. Můj studijní poradce, dr. Sebern, mi ale poradil, že na MSOE existuje něco, co se jmenuje Independent Study (tedy "samostatné studium"). To je regulérní tříkreditový předmět, jehož obsah si v podstatě určíte vy sami. Stačí sehnat nějakého učitele, který vás povede a bude vás hodnotit, a zbytek je už na vás. To je ideální, pokud se chcete třeba dozvědět něco víc o něčem, co se v ostatních předmětech neučí. Já jsem se s dr. Blessingem, který učí MS-3805, dohodla, že si s ním Independent Study zapíši a v podstatě do něj "zkopíruji" obsah MS-3805. Zní to možná trochu složitě, ale je to zkrátka jen taková oklika jak studovat předmět, který se mi nevejde do rozvrhu. MS-3805 má tři hodiny týdně, já mám volno jen během jedné z nich, takže jednou týdně chodím na předmět spolu s ostatními. Zbytek musím dohnat sama. Uvidíme, jak to bude fungovat, zatím je to trochu chaotické, ale to je pochopitelné.

Speech (EN-241)

Vybrat pátý předmět byl pro mě docela oříšek. Už jsem vážně nevěděla co... Pak mě napadlo, že bych si mohla zapsat něco "humanitního", jen pro zlepšení angličtiny. Volba padla na Speech, tedy "projev". Přirovnala bych to k předmětu Rétorika, který jsem měla na FELu. Na MSOE musí tento předmět povinně absolvovat každý, a to není určitě na škodu. Co se týče mě, je to poslední šance, jak si před odjezdem svůj mluvený anglický projev ještě zlepšit.

Můj rozvrhZatím jsem se všemi předměty docela spokojená, i když ze zkušenosti vím, že jejich přínos nebudu ještě dlouho moci hodnotit. Každopádně, na nedostatek práce si opět nemůžu stěžovat. A nakonec ještě slibovaný rozvrh. Nejvíce mě asi potěšilo, že nemám žádné večerní hodiny. Škola mi začíná nejdříve v 10 ráno, což je asi sen nejednoho zdejšího studenta. Já jsem ale spíš "ranní" člověk, takže by mi vůbec nevadilo posunout ty odpolední hodiny někam dopředu. Ale takhle to zkrátka vyšlo.

Žádné komentáře:

Okomentovat