Včera jsme konečně od MSOE dostali k dispozici souhrnný dokument s našimi výsledky z podzimního trimestru. Tady to nechodí jako u nás, kde jsou známky ze zkoušky k dispozici obvykle hned ten den. Na MSOE si na výsledky musíte týden počkat, i když učitel samozřejmě může písemky opravit dříve a vy tak v systému uvidíte známku s předstihem. Pokud vás zajímá, jaké jsou mé první výsledky tady v USA, neváhejte a prohlédněte si celý článek. Kromě toho se také pokusím zhodnotit předměty, které jsem v podzimním quarteru studovala.
Nejdřív ke známkám. Jak už jsem psala v některém z předchozích článků o škole, stupnice je tu trochu jiná než u nás. Nejlepší je stejně jako na ČVUT "A", odpovídající čtyřem bodům. Pak to jde postupně po půl bodu dolů až k jedné, tj. AB, B, BC, C, CD, D. Za nula bodů je obávané "F", neboli failed - důvod k opakování předmětu.
Známka ze zkoušky tu nemá takovou váhu jako u nás, většinou je to něco kolem 25% z celkové známky. To znamená, že musíte víc pracovat na těch 75% v semestru a během zkouškového už to není tak náročné. Zkouška je prostě "jen" dalším testem. Možná i z toho důvodu se tu neřeší termíny zkoušek tak jako u nás. Každému předmětu je centrálně přídělen jeden čas. Podle pravidel zkouška z jakéhokoli předmětu trvá dvě hodiny, já byla s mými testy ale vždy hotová dříve. Pokud se stane, že se vám v rozvrhu zkoušek nějaké zkoušky překrývají nebo dostanete více jak dvě zkoušky na den, jako se to (obojí najednou :) ) stalo mě, máte právo dostat na některou z nich náhradní termín. Zkrátka stačilo napsat e-mail příslušným učitelům a po chvíli bylo vše vyřešeno.
Moje první "vysvědčení" z MSOE tedy vypadá takto:
Tak to bychom měli :). Ani jsem tak dobré výsledky nečekala, ale je pravda, že mojí práci to asi odpovídá. Přece jen jsem nad úkoly strávila během quarteru nemálo času. Samozřejmě mě výsledky potěšily. No uvidíme, jak se mi bude dařit v příštím quarteru.
Ještě taková zajímavost. U nás ČVUT vyplácí stipendium studentům, kteří mají dobré výsledky. Tady na MSOE je tomu jakoby naopak. Ne že by odměňovali ty špatné, to ne. Myslím to tak, že pokud máte dobré výsledky, strhnou vám určitou částku z vašeho školného. Výsledek je tak ale skoro tentýž.
Jednou jsem tu již o mých "podzimních" předmětech psala. Pokusím se teď tedy neopakovat se a spíše shrnout, jaké to bylo a co jsem se (ne)naučila.
Na tomto místě bych se chtěla ještě zmínit o "oficiálním" školním hodnocení učitelů. Během posledního týdne quarteru jsme postupně v každém předmětu dostali anonymní dotazník s otázkami týkajícími se toho, jak dobrý náš učitel byl, jestli spolupracoval, dával výsledky testů včas a podobně. U většiny otázek stačí pouze zakroužkovat "jak moc souhlasíte". Zkrátka taková menší verze naší ČVUTí ankety. Učitel nesmí být během vyplňování v místnosti a ani potom se mu dotazníky nesmí dostat do ruky, musí je vybrat a odevzdat někdo ze studentů. Pak putují k ředitelům kateder a až nakonec, po zkouškách, je dostane učitel zpět, aby si je mohl také prohlédnout. Nejprve mi to přišlo dobré, MSOE má tímto způsobem zaručenu skoro 100% účast studentů v anketě. Jenže když pozorujete lidi, jak anketu vyplňují, většina z nich u všech otázek zaškrtne "agree" a s dotazníkem je za pár minut hotová. Vypovídající hodnota tím nepochybně značně utrpí. No, každý systém má svá pro i proti.
Nejdřív ke známkám. Jak už jsem psala v některém z předchozích článků o škole, stupnice je tu trochu jiná než u nás. Nejlepší je stejně jako na ČVUT "A", odpovídající čtyřem bodům. Pak to jde postupně po půl bodu dolů až k jedné, tj. AB, B, BC, C, CD, D. Za nula bodů je obávané "F", neboli failed - důvod k opakování předmětu.
Známka ze zkoušky tu nemá takovou váhu jako u nás, většinou je to něco kolem 25% z celkové známky. To znamená, že musíte víc pracovat na těch 75% v semestru a během zkouškového už to není tak náročné. Zkouška je prostě "jen" dalším testem. Možná i z toho důvodu se tu neřeší termíny zkoušek tak jako u nás. Každému předmětu je centrálně přídělen jeden čas. Podle pravidel zkouška z jakéhokoli předmětu trvá dvě hodiny, já byla s mými testy ale vždy hotová dříve. Pokud se stane, že se vám v rozvrhu zkoušek nějaké zkoušky překrývají nebo dostanete více jak dvě zkoušky na den, jako se to (obojí najednou :) ) stalo mě, máte právo dostat na některou z nich náhradní termín. Zkrátka stačilo napsat e-mail příslušným učitelům a po chvíli bylo vše vyřešeno.
Moje první "vysvědčení" z MSOE tedy vypadá takto:
název předmětu | kredity | známka |
---|---|---|
Probability and Statistics | 3 | A |
Project Management | 3 | A |
Introduction to Software Verification | 3 | A |
Networking Security Tools and Practices | 3 | A |
Visual Design Techniques | 4 | A |
Tak to bychom měli :). Ani jsem tak dobré výsledky nečekala, ale je pravda, že mojí práci to asi odpovídá. Přece jen jsem nad úkoly strávila během quarteru nemálo času. Samozřejmě mě výsledky potěšily. No uvidíme, jak se mi bude dařit v příštím quarteru.
Ještě taková zajímavost. U nás ČVUT vyplácí stipendium studentům, kteří mají dobré výsledky. Tady na MSOE je tomu jakoby naopak. Ne že by odměňovali ty špatné, to ne. Myslím to tak, že pokud máte dobré výsledky, strhnou vám určitou částku z vašeho školného. Výsledek je tak ale skoro tentýž.
Absolvované předměty
Jednou jsem tu již o mých "podzimních" předmětech psala. Pokusím se teď tedy neopakovat se a spíše shrnout, jaké to bylo a co jsem se (ne)naučila.
Na tomto místě bych se chtěla ještě zmínit o "oficiálním" školním hodnocení učitelů. Během posledního týdne quarteru jsme postupně v každém předmětu dostali anonymní dotazník s otázkami týkajícími se toho, jak dobrý náš učitel byl, jestli spolupracoval, dával výsledky testů včas a podobně. U většiny otázek stačí pouze zakroužkovat "jak moc souhlasíte". Zkrátka taková menší verze naší ČVUTí ankety. Učitel nesmí být během vyplňování v místnosti a ani potom se mu dotazníky nesmí dostat do ruky, musí je vybrat a odevzdat někdo ze studentů. Pak putují k ředitelům kateder a až nakonec, po zkouškách, je dostane učitel zpět, aby si je mohl také prohlédnout. Nejprve mi to přišlo dobré, MSOE má tímto způsobem zaručenu skoro 100% účast studentů v anketě. Jenže když pozorujete lidi, jak anketu vyplňují, většina z nich u všech otázek zaškrtne "agree" a s dotazníkem je za pár minut hotová. Vypovídající hodnota tím nepochybně značně utrpí. No, každý systém má svá pro i proti.
Žádné komentáře:
Okomentovat