pátek 26. února 2010

Maličkosti III.

Třetí desítka mých názorů na malé i větší rozdíly mezi USA a ČR je tu.


  1. Vykání a tykání tu nemusíte řešit (za což jsem docela vděčná :) ). V angličtině je to prostě ve všech případech "you".
  2. Peněžní šeky se tu používají docela běžně. Já když jsem si v bance zakládala účet, bloček s nimi jsem zdvořile odmítla. Co bych s ním asi tak dělala? :)
  3. Za vodu v restauraci nemusíte platit.
  4. Automat na lístky v městských autobusech nevrací peníze.
  5. Běžná cena malého bochníku chleba je kolem 4$, tedy přes 70Kč. Většina Američanů typicky spíš ale jí toastový chleba, který je také levnější. Bochníkový chléb je tu sice k dostání, různé bílé nebo celozrnné varianty, ale takový ten klasický český "obyčejný" chléb tu nemají.
  6. Při telefonování se platí i za příchozí hovory.
  7. Americký fotbal je tu opravdu velmi oblíbený. Fandí se mu tu ve stejné míře jako u nás normálnímu fotbalu. Upřímně řečeno, nechápu, co na té hře lidi vidí. Moment... to vlastně nechápu ani u našeho fotbalu :).
  8. Vzhledem k tomu, že na MSOE funguje trimestrový systém, možná si myslíte, že to je v USA běžné. Není tomu ale tak, MSOE je v tomto i tady spíš výjimkou. Na většině univerzit mají, stejně jako u nás, jen dva semestry za rok.
  9. I mezi "normálními" lidmi je docela běžnou a oblíbenou zábavou lov zvířat (no ano, jakože jdete do lesa s brokovnicí a střílíte jeleny). V souvislosti s tímto jsem někde četla přirovnání, že "pro Američany je lov tím, čím je pro Čechy houbaření" :).
  10. Tohle asi není úplně rozdíl, spíš taková zajímavost. Co vám zbyde po dojezení balíčku Reese's mě totiž docela pobavilo (přečtěte si nápis):
    prázdný balíček od Reese's

Žádné komentáře:

Okomentovat